آیا پاکسازی پوست مضر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 77
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 707
:: باردید دیروز : 1937
:: بازدید هفته : 707
:: بازدید ماه : 9867
:: بازدید سال : 70007
:: بازدید کلی : 444807

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

آیا پاکسازی پوست مضر است؟
شنبه 15 بهمن 1401 ساعت 6:41 | بازدید : 464 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )

پاکسازی پوست یکی از روش های درمانی غیر کشنده برای زیبایی، جوانسازی و کاهش بیماری های پوستی است. به این ترتیب سلول های مرده و ظاهر اپیدرم و کثیفی های سطحی پوست از بین رفته و ظاهری شفاف و زیبا به پوست می بخشد. با توجه به اینکه هیچ یک از روش های درمانی شناخته شده تا کنون نمی تواند کاملا بی ضرر باشد، علاوه بر آنچه در فرآیند پاکسازی پیشرفته پوست توضیح داده شده است، در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا پاکسازی پوست واقعا آسیب پذیر است؟  اموزش فیشیال تخصصی


فواید تمیز کردن پوست
لایه بالایی پوست شامل لایه شاخی یا پوست مرده است. وظیفه اصلی این لایه محافظت از پوست در برابر آلاینده های محیطی مانند میکروارگانیسم های بیماری زا، نور مضر خورشید، گرد و غبار و آلودگی است.
از طرفی ضخامت بیش از حد این لایه شاخی باعث کاهش اکسیژن رسانی و زبری پوست می شود. به یاد داشته باشید که لایه های متعدد سلول های مرده پوست و سلول های مرده پوست همیشه برای جلوگیری از ورود میکروارگانیسم ها به قسمت های پایینی پوست ضروری هستند. بنابراین، پاکسازی پوست مستلزم حذف کامل این لایه نیست.
پاکسازی پوست با کاهش بافت های مرده اضافی پوست به جوان سازی کمک می کند، لطافت و لطافت پوست را حفظ می کند و به اکسیژن رسانی به بافت زنده پوست، یعنی پوست کمک می کند. این بافت‌های زنده حاوی کلاژن و پروتئین هستند که به پوست انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی می‌دهند.
یکی از عوامل ایجاد جوش به خصوص جوش های سرسیاه ترکیب روغن های پوست با اکسیژن اتمسفر است. هنگام پاکسازی پوست، چربی سطح اپیدرم کنترل می شود و در نتیجه احتمال ایجاد آکنه و جوش کاهش می یابد. همچنین حذف نقاط سیاه و سفید با این روش به روش صحیح و بدون عارضه انجام می شود.
افزایش گردش خون یکی از مهمترین فواید پاکسازی صورت است. در طول فرآیند پاکسازی، حرکت دایره ای مواد اسکراب روی پوست صورت، گردش خون بهتری را در پوست ایجاد می کند.


مراحل پاکسازی صورت
کندر در مرحله اول وارد شده و سطح پوست را مرطوب و صاف می کند و با کاهش چسبندگی کراتینوسیت ها بر روی سطح پوست، بافت مرده را از بین می برد و پوست را شفاف می کند.
مرحله دوم، لایه برداری و پاکسازی پوست، شامل ماساژ پوست با محصولات لایه بردار است. در این مرحله مواد بی حس کننده به صورت دورانی روی پوست ماساژ داده می شود که باعث خونریزی پوست می شود.
پس از این دو مرحله، پوست آماده دریافت مواد مغذی است. مرحله سوم شامل استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده است. علاوه بر این، انواع ماسک های صورت در این مرحله برای از بین بردن ناخالصی ها، تامین ویتامین ها و آب مورد استفاده قرار می گیرند.


عوارض پاکسازی صورت
همانطور که گفتیم، هیچ یک از روش های درمانی سنتی نمی تواند کاملا ایمن و بدون مشکل باشد. سفید کردن پوست یکی از قدیمی ترین روش های درمان زیبایی غیرجراحی است که علاوه بر سفید کردن پوست به افزایش گردش خون پوست، کاهش التهابات پوستی و پاکسازی و تغذیه پوست کمک می کند.
یکی از مهمترین جنبه های پاکسازی پوست افزایش آگاهی از مراحل و روش های آن است.
از آنجا که برخی افراد قبل از اینکه بدانند چگونه صورت خود را تمیز کنند شروع به درمان می کنند، می توانند عوارضی برای پوست خود ایجاد کنند. به عنوان مثال، هنگام تمیز کردن پوست در خانه با محصولات شیمیایی، ممکن است عوارضی مانند التهاب پوست، لکه ها و رطوبت در سطح پوست یا حساسیت به محصولات مورد استفاده ایجاد شود.
همچنین در بسیاری از موارد پاکسازی صورت نمی تواند مشکلات جدی پوستی مانند آکنه یا جوش را به طور کامل درمان کند.
یکی دیگر از عوارض پاکسازی این است که پوست به نور خورشید، برخی مواد آرایشی و حتی پس از درمان بسیار حساس می شود.
اگر تکنسین درمان در فرآیند تمیز کردن مهارت کافی نداشته باشد، احتمال بروز عوارض جانبی بسیار زیاد است، به خصوص در افرادی که پوست حساس و حساس دارند.
پس از استخراج، منافذ ممکن است برای چند روز بزرگتر به نظر برسند.
همچنین در موارد نادر، لایه‌بردارهایی که برای تمیز کردن پوست استفاده می‌شوند، می‌توانند مشکلات پوستی مانند تاول‌ها و سایر واکنش‌های آلرژیک مانند لکه‌های قرمز یا پوسته پوسته شدن پوست را افزایش دهند. به یاد داشته باشید که اگر پوست شما دارای لک، آفتاب سوختگی، محل کار و زخم های عفونی است، بهتر است از شر آنها خلاص نشوید.
بهداشت یکی از عناصر کلیدی در هر فرآیند درمانی است. هنگام پاکسازی پوست استفاده از عطرها و ابزارهای غیر استریل می تواند رشد باکتری ها را در صورت شما افزایش داده و باعث آکنه و جوش شود.

آیا تمیز کردن پوست در دوران بارداری خطرناک است؟
همانطور که در بالا ذکر شد، بخش مهمی از پاکسازی پوست شامل استفاده از بخور و مواد مغذی است. استفاده از این مواد به خودی خود مشکلی در بارداری ایجاد نمی کند.
یکی از مهم ترین نکاتی که در پاکسازی صورت در دوران بارداری باید به آن توجه کرد، استفاده از محصولات ارگانیک به جای مواد شیمیایی است. با این حال، بهتر است قبل از شروع تمیز کردن صورت خود با پزشک خود مشورت کنید و شرایط خود را مشخص کنید، زیرا برخی از محصولات مرطوب کننده ارگانیک که حاوی ترکیبات مبتنی بر سویا هستند می توانند اثرات استروژنی داشته باشند (با خواص تراتوژن و جهش زایی برای جنین، به ویژه در رحم). سه ماهه اول). بارداری) سلامت مادر و کودک را به خطر می اندازد.
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بخارات می تواند تنفس مادر را مختل کند، بنابراین در دوران بارداری از دود در فواصل طولانی استفاده کنید.
اگر علاوه بر پاکسازی پوست از روش های کمکی (دیگر روش های زیبایی مانند RF) استفاده می کنید، باید به خاطر داشت که هر نوع نور درمانی، رادیوتراپی و روش های درمان تهاجمی در دوران بارداری می تواند به شما یا جنین آسیب برساند، بنابراین قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید. 


به طور کلی آیا پاکسازی پوست مضر است؟ دکتر فاطمه حبشی
با توجه به توضیحات بالا، با توجه به اینکه هیچ روش درمانی رایجی وجود ندارد که بی ضرر باشد، پاکسازی پوست نیز اثرات جزئی و موقتی دارد که به سرعت برطرف می شود. بنابراین نباید به شایعاتی که در نشریات دیگر منتشر می شود گوش دهید.




|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: